26 Kasım 2007 Pazartesi

MRT Sendikası:Yeni bir gelişme yok


Makedonya Radyo Televizyonu sendikası bugün üyeleriyle toplanatak işçi sayısının azalmasıyla ilgi yeni bir gelişme olmadığını duyurdu.Ben de sendika üyesi olduğum için bu toplantıya katıldım ama soğuk duş etkisi yaratan bu sözlerden sonra toplantıyı terkettim.Sendika, müdürler ve yönetim kuruluyla görüştu ve bazı Programların talepleriyle ilgili yönetimden bilgi istedi. Bilindiği gibi Makedonya Televizyonu Türkçe Programı yönetimi de bu kadro azalmanın tekrar gözden geçirilmesini isteyen programlar arasında yer aldı. En büyük tepkiler Makedonça ve Arnavutça Radyosundan geliyor. Yönetim kurulu bu talepleri görüştük ama karar getirmedik diyor.Ne evet ne hayır şeklindeki bu yanıt hiç bir şey ifade etmese de yine de Makedonya Televizyonu Türkçe Programının kadrolu 4 kişiyle çalışacağı ve redaksyon statüsünde kalacağı anlamına geliyor. Sendika grev yapmak için biraz daha bekleyeceğini açıkladı.Toplantıya katılan sendika üyeleri arasında çok az sayıda gazeteci olması dikkat çekti. Makedonya Türk Sivil Toplum Kuruluşları Birliği(MATÜSİTEB) bu hafta içinde bir basın toplantısı düzenyeceğini ve Makedonya Radyo Televizyonu'nda Türkçe Programlarındaki olumsuz gelişmeleri kınayacağını ima etti.Bu toplantıyı sabırsızlıkla bekliyorum.Geç olsun da, güç olmasın.Makedonya Radyo Televizyonu üzerindeki sis perdesi hiç bir türlü kalkmuyor.
Bu yazıyla bağlantılı başlıklar:
Makedonya Radyo Televizyonu'nda hakça temsil ilkesi geçerli mi?
MTV Türkçe Programı 4 kişiye düşürülürse ne olur ?
MRT Sendikası'ndan Türkçe Programı'na destek
MRT Türkçe Programları hiçe sayıldı
Neticeyi değil, nedenleri tartışmalıyız

Hiç yorum yok: