6 Aralık 2007 Perşembe

Bilmeden gazetede köşe yazarı oldum


Bugün Frekans gazetesi elme geçti. 2 yıldır çıkan ve 45. sayısına ulaştığı bu gazetenin Türkiye ve Balkanlarda Frekans şeklinde bir başlığı var. Sahibi, Türkiye'de ve dışındaki temsilcikleri ve danışma kurulunda yer alan üyeleri sayesinde bu gazete gerçekten saygı görmeyi hak ediyor. Yazılılarda da Türkiye ve Balkan ülkelerinden ilginç haberler yer alıyor. Bunların arasında Özgür Medya’da yayınladığım MTV Türkçe Programı 4 kişiye düşürülürse ne olur? başlıklı yazım de yer alıyor ve yazının müeliffi ben ( Erdem Ahmet) olduğunu yazıyor. Makedonya Televizyonu’ndaki meslekdaşlarım başka gazetelerde yazdığım için tebrik etti ve ücretim nekadar olduğunu sordu. Meslekdaşlarımın soruları yerindeydi çünkü bu şekilde bir yazı yayınlandığında müellifin bu gazete için yazdığı ve bunun için ücret aldığı varsayılıyor.Ben şaşırdım. Bu yazıyı Frekans gazetesine değil Özgür Medya bloguma yazdım. Bu yazının alınması için beni hiç kimse sormadı. Sorsaydı internette yayın yapmayan böyle bir gazetede yayınlanmasına izin verecektim ve sadece müellif olarak Erdem Ahmet’in bu yazıyı Özgür Medya blogunda(erdemahmet.blogspot.com) yayınladığını belirtilmesini isteyecektim.

Özgür Medya Türkçe Medyanın haber kaynağı oldu başlıklı yazımda Özgür Medya’nın Yeni Balkan gazetesinin haber kaynağı olduğunu ve bunun iki aylık bir blog için büyük başarı olduğunu bildirdim.Bunun yanısıra Özgür Medya’yı haber kaynağı olarak göstermekle Yeni Balkan gazetesinin gazetecilik etik kurallarına büyük önem verdiğini de kanıtladı. İnternette çıktığı için yazımın tümünü almadı sadece bir bolümünü aktardı.. Adımı ve soyadımı yazdı ve bu yazımı erdemahmet.blogspot.com’da yayınladığımı açıkladı.
Frekans gaztesinin saygın gazette ve saygın kişilerden oluşan bir topluluk olduğunu düşündüğüm için bu olayda kasıt olmadığını düşünüyorum. Bundan dolayı gelecekte yazılarımı yayınlamdan önce Yeni Balkan’ın yaptığı gibi ilk önce beni sorun( mail yazın yada telefon açın).You Tube’de yayınladığım 30 videonun alınmasına da dikkat çekmek istiyorum. You Tube aracılığıyla aktardığınız videonuz için iki seçeneğiniz var.Ya videonuza başka bloglara aktarilmasina izin vereceksiniz yada bunu yasaklayacaksınız.Ben buna izin verdim çünkü aktardığım videoların diğer site yada bloglara aktarılmasını istedim. You Tube’de hesebımın ismi ozgurmedylog ve video hakkındaki bölümde bu videonun erdemahmet..blogspot.com’a ait olduğunu yazdım. Videolarım bir çok site ve blogda yayınlanıyor.Çoğunda videonun kime ait olduğunu yazıyor ama bir kaçında kaynak belirtilmiyor..Bu yazımdan sonra videolarımı kaynak belirtmeden alan kişiler bunu düzelteceğini ümit ediyorum ve bundan dolayı isimlerini açıklamıyorum.Önümüzdeki dönemde Makedonya Gazetecilerin etik kurallarıyla ilgili bir yazı yazacağım. Bildiğiniz gibi Makedonya Gazeteciler Derneği’nin Onur Konseyi’nin üyesiyim. Konseyde Makedonya gazetecilerinin yazılarını inceleyip kimin etik kurallarına saygı gösterip göstermediğini araştırıyoruz. Gazetecilik etik kuralları dünyada Türkiye ve Makedonya’da hemen hemen aynıdır.

Hiç yorum yok: