19 Aralık 2007 Çarşamba

Balkanlar'ın yazılmamış tarihi

Osmanlı iktisadi tarihi konusunda isim yapmış Türkiyeli bilim adamları Mehmet Genç, İhsan Fazlıoğlu ce Erol Özvar, Üsküp’te düzenlidekledikleri panelde Balkanlar’ın yazılmamış tarihini anlattılar. Ocalar yazılmamış tarih dediler çünkü panelde henüz kitap halinde yayınlanmış yeni bilgiler, yeni belgeler ve yeni tezler sundular. Üsküp’ün Filoloji Fakültesi’nde az sayıda katılan tarih meraklıkları, Üsküp ve civarinda 19. asırın ortalarında yapılan kamsamlı sayımın sonuçları, Üsküp’ün bilim adamları ve Osmanlı’ların bu bölgedeki ekonomi hayatına katkıları konusunda bilgi edindi. Türkiyeli uzmanlar bu bilgilerin kitaplar halinde en kısa zamanda yayınlanacağını vaat ettiler. Bu yeni bilgilerle Makedonya Türkleri’nin tarihi tekrar yazılmya mecbur kalacak.Bu panel, Üsküp'te İstanbul günleri adlı organızasyon çerçevesinde düzenlendi.

2 yorum:

tayfun dedi ki...

Sayfanizda guzel bilgiler var. Takip edeceğim.

Tesekkurler.

Erdem Ahmet dedi ki...

Bundan çok çok memnun olacağım. Bu tür açıklamalar beni blogumla devam etmeye teşvik ediyor. Ben de blogunu ziyaret ettim.Çok güzel kişisel bir blog. Kişisel blogları seviyorum çünkü bir insanın beğendiklerini, gördüklerini düşündüklerini, tercihlerini,dünyasını,......gösteriyor. Fotoğrafların çok güzel.Ben de blogumda aynısını yapmaya çalışıyorum.