8 Mart 2008 Cumartesi

Öldürücu soğuklara dayanabilen buz adam

Buz adam ismiyle de tanınan Hollandali Wim Hof, buz altında yüzdü, buzla dolu kutuda oturdu, Avrupa’nın en yüksek dağı Mont Blanc’a kısa pantolonlarla tırmandı,dünya rekorları topladı ve her zaman yeni meydan okuyuşlara hazır.Bilim adamları bu duruma açıklık getirimiyor ama 48 yaşındaki Hollandalı normanl insanlara ölümcül olabilecek bile sıcaklıkları dayanabiliyor.Bu yeteneğinini 20 yıl önce keşfetti.Wim Hof "Bir kışıyle parkta dolaşıyordum. Buz gördüm ve oraya gidersem ne olacak diye düşündüm. Bu düşünce cazibeli geldi. Tüm giyisilerimi çıkardım. 30 saniye buz içine girdim.Çıktığımda kendimi inanılmaz bir şekilde iyi hissediyordum.Bunu her gün tekrarladım" dedi.Hof vücudunun bir sebepten dolayı farklı olduğunu ve dondurucu soğuklara dayandığını keşfetti.
1999 yılında Arktik’in 100 kilometre kuzeyinde yalınayak yarı marathon koştu.3 yıl sonra sadece mayo giyerek Kuzey Kutuptaki buz altında yüzdü ve dününyanın buz altınta en uzun mesafe yüzen adam olarak Guinness Dünya Rekorlar Kitabına girdi.Buz altında 80 metre yüzdü.Soguk isirmasi or aşırı düşük vücut ısısı hissetmeyen Wim Hof, tıp bilim adamların ilgisini çekti. "Aşırı durumlarda hayatta kalmak" kitabın yazarı Dr. Ken Kamler, Mount Everest’e tırmanan ve bu sırada soğuktan az kala ölen insanları araştırdı. Hof’un kısa pantolonlarla dağa tırmandığını inanamayan Dr. Ken Kamler. "İnsanlar Everest’te her zaman yeni bir ilki araştırıyorlar. Bir çok kez tırmanma oldu şimdiye kadar. Oksijensiz tırmanıldı bir çok engelle tırmanılmaya çalışılıyor. Ama hiç kimse bu koşullar altında Everest’e tırmanmayı denemedi.Böyle bir şey hemen hemen düşünülmez." şeklinde konuştu.

Link

Hiç yorum yok: