14 Aralık 2007 Cuma

Arkadaşlarım AB'den gazetecilik ödülü kazandı


MTV Türkçe Programı'ndan Hüsamettin Gina ve MTV Arnavutça Programı'ndan Rina Turkeşi, Avrupa Birliği'nin Üsküp Misyonu'nun her yıl gelenksel olarak verdiği Jan Mone gazetecilik ödülünü kazandılar.Hüsamettin ve Rina, Balkan usulu eğtim görüyoruz, Avrupai düşünüyoruz adlı röportaj için bu ödüle layık görüldüler.Bu ödülü AB'nin Üsküp Büyükelçisi Ervan Fuere verdi.Fuere ödül yarışmasında bu yıl çok sayıda gazetecinin katıldığını ancak farklı bir yaklaşımla çocukların Avrupa Birliği'yle ilgili düşüncelerini konu alan bu ortak çalışmanın ödüle layık görüldüğünü söyledi.Bu röportajda ilk okullarda Avrupa Birliği hakkında öğreiniyoruz adlı proje araştırılıyor.Ödülü alan iki gazetecimiz, öğrencilere AB'ye girdiğimiz ilk günde, sabah uyandığınızda neyin değiştiğini görmek istiyorsunuz? şeklinde soru soruyor ve öğrencilerden çok ilginç yanıtlar geliyor.Üsküp'ün Petar Zdravkovski Penko okulunda okuyan bir Türk öğrencisi, AB'ye girdiğimizde insanların en azından sokakta sümkürmeyeceğini ve çöp atmayacağını ümit etti.Jürinin başkanlığını ünlü yazar ve Makedonya Sanat ve Bilim Akademisi üyesi Luan Starova'nın yapması bu ödülün değerini daha da arttırıyor.Ödül yarışmasına Makedonya'nın önde gelen gazetecileri de katıldı ama kazanmadı.Ödülün kimin aldığı belli olduğu zaman hiç bir gazeteci Hüsamettin ve Rina'dan açıklma almadı. Hüsamettin ve Rina'nın çalıştığı Makedonya Televizyonu'nun gazetecisi bile açıklma almak istemedi.Buna hiç bir anlam vermeiyorum. Kıskançlığın meslekdaşlar arasında olması çok doğal ama bu derecede olmaması gerekiyor. Hüsamattin Gina 10 yıldır bu meslekte en yakın arakdaşım.Onun her başarısına çok seviniyorum ama aynı zamanda da üzülüyorum. Hüsamettin Gina 2 yıl önce Birleşmiş Mileteler'in Makedonya temsilciliğinden ödül aldı ama o zaman işsizdi ve ben çok üzgündüm. İşsizdi çünkü Makedonya Televizyonu Türkçe Programı'ndan kovulmuştu. Hüsamettin Gina, Makedonya Televizyonu Türkçe Programı'nda, Birlik Gazetesinde, Makedonya Haber Ajansında ve Forum dergisinde sözleşmeli çalışttı. 2001 yılında ülkemizde yaşanan çatışmalar esnasında bir yıl boyunca Türkiye'nin NTV Televizyonu'nun Makedonya muhabirliğini yaptı.Ödül alan yazılarını Vreme gazetesi ve İlirya Haber Ajansı'nda yayınlandı.10 yıl gazetecilikte bu kadar kaliteli çalışmasına rağmen halen hiç bir yerde kadrolu olarak çalışmıyor ve bir günlük bile stajı yok.Makedonya'nın Türkçe Medyasında kadrolu çalışan çok sayıda ödüllü gazeteci olsaydı ve Gina'nın ödülleri bundan dolayı az görünseydi buna anlam verebilirdim ama durumlar tam aksine. Gina'nın örneği mesleğimizde bazı işlerin gerektiği gibi yürümediğini gösteriyor.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

cok begendim bravo. gercekten insanin basaramadigi sey yok bu dunyada.

Adsız dedi ki...

tebrikler, benim cok saydigim arkadasim. daha nice nice odullere....