17 Ocak 2008 Perşembe

Özgür Medya Etixet'in hırsızlığına karşı savaş açıyor



Eğer kimse yazılarınızı,fotoğraflarınızı veya videolarınızı çaldığını kuşkulanıyorsanız belki de yanılmıyorsunuz.Tafsiye ettiğim ilk adres http://www.etixet.com/.Ben girdim ve gördüklerime şaşırdım. Benim günlerce yazdığım postlar sadece aktarmayla ve beni hiç bir yerde kaynak olarak göstermeden burada buldum.Bu sayfada başka postlar da var ama büyük bir bölüm Özgür Medya'ya ait.Sanki Özgür Medya'nın bir hayranıymış sırasıyla çalmış yazılarımı.Böyle bir hayran istemiyorum.Yaşadığım Üsküp kentindeki video ve yorumlarım da burada.Aylardır çalışmam aslında Etixet için çalıştım.Adam kolay yolunu bulmuş.Rastgele Son Eklenen EtiXet demiş ve bulduğu ilginç yazıları eklemiş.Bu yazıların nereden alındığı konusnda hiç bir bilgi yok. Sanki Etixet'in orjinel postları söz konusu.Ben Etixet hırsızlığına karşı savaş ilan ediyorum ve bu savaşın tüm yasal yollarını deneyeceğim. Okurlarımdan da bu konuda öneriler vermesini de bekliyorum.Etixet sahibi bu yazıyı okursa, en azından tüm linklerimi çekmesini bekliyorum.Blograzi ve Editorya'da aradım ama Etixet adında bir blog yok.Etixet'i Technorati'de buldum.Etixet _ Arama Motoru demiş kendisine.Sömürmeye karşı 12 yıllık gazetecilik hayatımda mücadele ettim.Etixet beni aylardır resmen sömürüyor. Ben yazıyorum, İngilizce'den tercume ediyorum, klipler hazırlıyorum, Rumeli dizisinin çekildiği Manastır'da Makedonya televizyonu için röportajlar çekiyorum ama Etixet emek vermeden herşey hazır alıyor.Bununla Etixet aslında beni ücretsiz çalıştırıyor. Etixet'te sadece benim yazılarım yok. Herkese tafsiye ediyorum.Bu bloga gidin ve yazılarınızı arayın.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Şikayetinizi,

http://utancduvari.blogspot.com/

adresine girip, üye olarak hemen yapabilirsiniz. Arkadaşlar bu tür hırsızlıkları bloglarında yayınlıyorlar.

Sevgiler..

Erdem Ahmet dedi ki...

Sağol çileksüt.

Yonetici dedi ki...

Merhaba "Erdem Abi bu bahsettiğiniz sitenin sahibiyim sitem şu anda Beta aşamasında yakında hepsi yerine oturacak referansları göstermeye başlıcak binlerce içerik var evet yazınızı okudum uğraşmıssınız takdir ediyorum güzel üsküpün tanıtımını yapıyorsunuz ben üsküpü çok severim insanlarına adeta bayılırım 10 sene üsküplü ustaların yanında çalıstım abi kardeş gibi bu solediklerim konu dısı olabilir deyinmek istedim o kadar içeriğinizi sitenin sahibi değil son derece legal bir yazılım alıyor bu yazılım paylaşıma açık olan sitelerin yada blogların sitelerinden random olarak içerikleri çeker bu yazılımı blogspotun kendisi biliyor bunun önlemini almak size bağlı yönetim panelinsden paylaşıma kapatabilir bu şekilde rahatsız olmazsınız malesef ülkenmizde blogculuk bilinci cok yaygın olmasına rağmen kullanım bilinci bir o kadar düşük

Erdem Ahmet dedi ki...

Zarar yapıldı ve zararından nereden dönülürse kardır. Bu yanlışı nasıl düzeltebiliriz. Sen blogundan tüm yazıları çekecek misin?. Ben bu senin legal yazılımın beni rahatsız etmemek için tam ne yapabilirim. Senin dediğin gibi paylaşıma açık olmama rağmen hiç bir blog veya site içeriğimi almadı.Bir düşün tüm arama motorları bunu yapsaydı ne olurdu. Tüm bizler paylaşıma açık bloglar bu arama motorlar için çalışmış olurduk.Ben her blogdan tüm içeriklerini çıkarabilirim. Nekadar paylaşıma kapalı olursa olsun.En güçlü web site ve bloglardan video, foto ve yazı indirebilirim. Almakta sorun yok sorun yayınlamakta.Böyle bir yazılım almaktta sorun yaşamaz, ama en büyük sorunu yayınlamakta yaşayabilir. Aldığın videoların bir kısmı Makedonya Televisyonu'na ve bana aittir. Bu müellif haklarıyla bağlı.Geç ama yetenekli bir kişi olduğun belli.Yazılım her şey değildir bu yazılımı kullanan kişinin sorumluğu önemlidir. Yazılım belki legaldır ama müellif hakkı korunmuş eserlerin yayınlanması yasal değildir.Sorun burada.

Yonetici dedi ki...

Merhaba "Erdem" abi yazılarınızda telifinizin olduğu açık inkar edilmez yalnız bu yazıların silinmesi 2-3 haftayı bulabilir ben şahsen ilgilenirsem min.. "1" haftada silinir ne kadar olduğunu bilmiyorum bakarım yazılarınızın büyük bir bölümünü silerim size özel mail atarım..

Ayrıca sormak istediğiniz başka rahatsız verici bir durum ile karsılasırsanız e-posta göndermeniz yeterli size seve seve dönerim...

Erdem Ahmet dedi ki...

Silersen çok memnun olurum.Bu süre nekadar az sürer okadar daha iyi.Gerçekten rahatsız olmuştum. Hata yazmadan vaz geçmeyi de düşünmüştüm.Sağol.