28 Kasım 2007 Çarşamba

MTV Türkçe Programı'nda olumlu gelişme var ama........


Bu fotografı akşam saatlerinde işten çıkarken çektim. Makedonya Radyo Televizyonu sisli havada böyle görünüyor.MTV Türkçe Programındaki durumlar henüz net değil.Dün akşam Makedonya Radyo Televizyonu Yönetim Kurulu, Makedonya Televizyonu Türkçe Programı'ndaki kadro sayısını 4'e düşürme kararını tekrar gözden geçirilimesi gerektiğine ilişkin bir karar aldı. Bu karardan önce ben, meslekdaşlarım Nuran Kaso ve Sevim İdris'le birlikte MRT Yönetim Kurulu Başkanı Leonid Nakov'la görüştük.39 yıllık geçmişe sahip Makednya Televizyonu Türkçe Programı'na haksızlık yapıldığını söyledik.Makedonya Radyosu Türkçe Programı'nın ise 63 senelik geleneğe sahip olduğunu hatırlattık.Makedonya Televizynu'nda(MTV), Makedonya Radyosu'na(MR) kıyasen 2.5 kat daha çok çalışan olmasına rağmen MTV Türkçe Programı'nda , MR Türkçe Programı'na kıyasen 2 kat daha az çalışan olduğunu vurguladık.Türkler'in neden MR'da program, MTV'da ise redaksyon statüsüne sahip olduğunu sorduk. MRT'da kadro azalmasının yüzde 39 iken, neden MR Türkçe Programı'nda yüzde 58 ve MTV Türkçe Programı'nda yüzde 79'lik kadro azalmasının yapıldığını merak ettik.Hakça temsil edildiğimiz MRT'da temsil edildiğimiz orantımız hemen hemen yarıya düştüğünü belirtik.Türk yönetmenlerimiz olmadan yayınlarda aksaklıklar yaşayabileceğimizi savunduk.Bizi dikkatle dinleyen Yönetim Kurulu Başkanı Nakov Türklere haksızlık yapıldığını anladım. Kadro sayınızı artıracağız. Sayıyı söyleyemem ama önemli bir artış olacak dedi. Bu görüşmeden sonra düzenlenen Yönetim Kurulu toplantısında Makedonya televizyonu Türkçe Programında kadro sayısının 4'e düşürülme kararının tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini karara bağladı. Bu kararla MTV Türkçe Programında dürümlar değişmiyor ama iyiye doğru değişmesi için imkan yaratılıyor.Bu kararla MRT müdürlerinden Türkçe Programına yaptıkları haksızlığı düzeltmeleri isteniliyor. Bu bağlamda dürümlar tamamen düzeltilmedi çünkü bu haksızlığı yapan müdürler tekrar MTV Türkçe Programıyla uğraşacak. Bu kararın iyi tarafı ise MRT Yönetim Kurulunun nihayet MTV Türkçe Programından yana olmasıdır. Şimdi MRT müdürlerini ikna etmek gerekecek. Bu da o kadar kolay olmayacak.Bu arada Makedonya Türk Sivil Kuruluşları Birliğ'nin( MATÜSİTEB) basın toplantısı yapması bekleniyordu ama Yönetim Kurulunun dünkü kararını duyan MATÜSİTEB yönetimi basın toplantısını erteledi. Sevinmek için henüz erken çünkü hiç bir şey bitmedi. MATÜSİTEB mutlaka basın toplantısı yapması gerekiyor. Toplantıda Yönetim Kurulunun kararını selamlayabilir ama müdürlere yapılması gerekenleri konusunda bir hatırlatma yapılması gerekir.Şimdi hiç de gevşeme zamanı değil. MTV Türkçe Programı yönetiminin de kamu oyundan gelecek bu desteğe ihitıyacı var.MTV Türkçe Programı yönetiminin işi ise çok zor.Bir kez MRT müdürlerinden kaybetikleri savaşı bu kez kazanmaları gerekecek.Bu kez Yönetim Kurulunda bir mütefikin olması biraz işleri kolaylaştıracak dolaysıyla müdürlerin yanısıra yönetim kuruluyla da yazılı iletişim kurulması gerekecek. MTV Türkçe Programı'nda durumların düzelmediği takdirde MRT binası blogumda hep sisli görüntüyle yayınlanacak.

Bu yazıyla bağlantılı başlıklar:
Makedonya Radyo Televizyonu'nda hakça temsil ilkesi geçerli mi?
MTV Türkçe Programı 4 kişiye düşürülürse ne olur ?
MRT Sendikası'ndan Türkçe Programı'na destek
MRT Türkçe Programları hiçe sayıldı
Neticeyi değil, nedenleri tartışmalıyız

Hiç yorum yok: