4 Ekim 2008 Cumartesi

Üsküp’te Türk diplomatlar pastadan zehirlendi

Devlet Bakanı, Milletvekili, Türkiye’nin Üsküp Büyükelçiliği diplomatları ve Makedonya’nın önde gelen Türkleri Üsküp’ün Türk çarşısında bulunan bir lokantada yemekten zehirlendiler.Bunu dünkü sayısında Makedonya’nın Vest gazetesi yazdı.Makedonya Devlet Bakanı Hadi Nezir, Milletvekili Kenan Hasip, ve Büyükelçi hariç Türkiye Büyükelçiliğinin diplomatları geçen Cumartesi günü Kapalı Han’da düzenlenen iftar yemeğinden sonra, istifra ve ishal semptomlarıyla hastanelik oldular.Vest gazetesine göre bu bilgiyi Türkiye’nin Üsküp Büyükelçiliği’ne yakın kaynaklar tarafından da doğrulandığını açıklıyor.İftara katılanların bazıları ikram edilen pastadan zehirlendiklerini düşünüyor. Pastadan tatan herkesin zehirlendiği açıklanıyor.Sadece pastadan yemeyen Türkiye’nin Üsküp Büyükelçiliği Müsteşarı Hidayet Bayraktar zehirlemeden kurtulduğu belirtiliyor.Doktor muayenesinden sonra tedaviye evde devam eden zehirlenenlerin bazılarının 5 kilograma kadar zayıfladığı öne sürülüyor.Gazete pastanın geçenlerde Üsküp’te 250 kişinin zehirlendiği Riniya pastanesinden satın alındığı ihtimalına da dikkat çekiyor. Zehirlenme olayını doğruluyan Milletvekili Kenan Hasip bunun yemekten ya da pastadan kayanaklanıp kaynaklanmadığı konusunda emin olmadığını söyledi.Kenan Hasip “Evet zehirlendim ama ciddi bir şey değildi.Ateşim biraz yükseldi. Ben doktorum ve bunu çabuk hal ettim” dedi. Vest gazetesine göre zehirlenlerin bu olayı gizli tutmaları ve Sağlık Müfetişliği’ne haber vermemeleri ilgi çekici.Bundan dolay bu lokanta halen çalışıyor.Hasip “ Ateşimin yükselmesi ve iftar yemeği arasında bağlantı kuramadım. Hiç kimseyi suçlayamam. Bunun iftar yemeğinden kaynaklandığını bilseydim mutlaka müfetişliğe haber verecektim” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok: