12 Şubat 2008 Salı

Emekli öğretmen, 48 yaşına kadar okuma yazma bilmediğini açıkladı.

Fakülte diplomasına sahip John Corcoran okuma yazmayı ve sözlerin imlasını harf harf söylemeyi bimeden 17 yıl lisede ders verdi.Corcoran "8 yaşımdaydım ve her akşam dua ediyordum. Tanrı lütfen yarın okuyabilmeme izin ver şeklinde yarvalıyordum.Her gün görünmez olmaya çalışıyordum. Öğretmen Johnnie oku dediğinde öğretmenin çıkmasını bekliyordum" dedi. Okuma yazma bilmediğini gizlemek için oyun oynamaya başladı.5. sınıftan 7. sınıfa kadar okuldan kovuldu,geçici okuldan uzaklaştırıldı ve okul günlerinin en büyük kısmını müdürün odasında geçirdi.
Corcoran "Ailem okula geldi ve artık okuma sorunum yoktu çünkü Johnnie’nin , duygusal, psikolojik ve davranış sorunu vardı " şeklinde konuştu. Lisede de aldatmaya devam etti ve 1956 yılında mezun oldu.Sınavları çalıyordu, arkadaşları ise ödevlerini yapıyordu.Okuma yazma bilmiyordu ama sistemin nasıl çalıştığını anlıyordu. Corcoran Texas Western College’nin atletik bursunu kazandı.Burada da aldatmalara devam etti ve 1961 yılında fakülte diplomasına sahip oldu ancak halen okuma yazma bilmiyordu. Üniversiteyi tamamladıktan sonra okulla gittiği El Paso Bölge Müdürlüğü tüm fakülte mezunlarına iş verdi ve böylece Corcoran 17 yıl ders verdiği lisede çalışmaya başladı.Okuma yazmayı bilmediğini göstermemek için öğretmen yardımcılarını kullanıyordu. Onlar okyordu ya da tahtada yazıyordu. Corcoran "Öğrtmen olarak okuma ve yazma bilmediğim için rahatsız oluyordum.Benm için utanç vericiydi.Bu hem ulus hem de okul için de utanç vericiydi diye konuştu.Öğrtemenlik yaptığı dönemde Corcoran gayrimenkulle çaılmaya başladı ve bu konuda başarılı oldu.48 yaşında okuma yazma öğrenmek için kendisine bir kez daha şans verdi. Carlsbad okur yazarlık merkezine gitti ve bir yıl içerisinde 6. sınıf öğrencisi düzeyinde okumayı öğrendi. Corcoran şimdi eğitim avukatlığı yapıyor, iki kitap yazdı( “Okuma yazma köprüsü” ve “Okuma yazma bilmeyen öğretmen”) ve John Corcoran vakfını kurdu. Devlet tarafından desteklenen bu vakıf Kolorado ve Kalifornya Eyaletin’de okur yazarlık hizmeti veriyor.

Link

Hiç yorum yok: