13 Ekim 2007 Cumartesi

Neticeyi değil, nedenleri tartışmalıyız!


Bayramın ilk gününde evime gelen konukların çoğu, Makedonya Radyo Televizyonu’ndaki durumları sordu. Bu çok doğal, çünkü konuklarım MTV’de çalıştığımı biliyor ve aslında ima edilen kadro azalmanın Türkçe Programı’nı nasıl etkileceğini merak ediyordu.Bana kimler ve kaç kişi kovulacak diye sordular ve yanıtım bilmiyorum şeklinde oldu. Konuklarıma dedim ki esas sorulması gereken soru şu:
“Makedonya Radyosu Türkçe Programı, program olmaya devam ederekn nasıl oldu da Makedonya Televizyonu Türkçe Programı redaksyona dönüştürüldü. Bununla tarihte ilk kez 39 yıllık bir geçmişe sahip MTV Türkçe Programı, Roman, Sırp, Boşnak ve Ulahlar’ın düzeyine düşürüldü. MTV Türkçe Programı’nın program süresinin azalıp azalmayacağı ve kadro olarak kaç kişi çalışmaya devam edeceği sorulmaya başlandı. Bu bağlamda Türkçe Programın redaksyona dönüştürülmesi, durumun nedenini, kadro azalması ise, bu durumun neticesini gösteriyor.Neticeyi yerine, nedenini merak etmek gerekiyor.Türkçe Programı, statüsünü korumuş olsaydı kimse bunu tartışmazdı.Belki de bazı kadro azalmaları oldurdu ama az bir sayıda.”

Yazımda hep MTV Türkçe Programı’ndan söz ettim çünkü redaksyona dönüştürme kararı halen uygulnmadı.Bu durum MTV Türkçe Programı’nın statüsünü korumak için henüz tüm imkanların tükenmediğini gösteriyor. MTV Türkçe Program yönetiminın bu konuda bir şey yapması için zamanı daraldı. Öte yandan Makedonya Radyosu Türkçe Programı yönetimine ise tebrik etmek gerekiyor.Onlar, zamanında çaba gösterip statüsünü korudular ve şimdi kadro azalma sıkıntısını çekmiyorlar.

Hiç yorum yok: