16 Temmuz 2008 Çarşamba

Tsrvenkovski:“ Cumhurbaşkanlığı seçiminde aday olmayacağım“


Önümüzdeki Cumhurbaşkanlığı seçiminde aday olmayacağım. Bu kararım kesin olduğu için açıkça bildiriyorum. Bunu Dnevnik gazetesine verdiği açıklamasında Makedonya Cumhurbaşkanı Branko Tsrvenkovski açıkladı.
Tsrvenkovski “Kamu yoklaması VMRO DPMNE ve Başbakan Nikola Gruevski’nin büyük desteği olduğunu gösteriyor. Bu kararımı seçimleri kazamayacağım doğrultusundaki değerlendirmelere dayanarak hareket etmedim. Tam aksine çok önemli konularda anlaşmadığım Hükümetle önümüzdeki görev süresinde işbirliği yapmanın imkansız olduğu için böyle bir karar aldım“ dedi.
Tsrvenkovski “Günümüzde belki de büyük bir destek alan ama bana göre büyük ve ağır sorunlara yol açacak politikanın uygulanmasında yer almak ve sorumluluğumu paylaşmak istemiyorum. Bunu iktidar partisi ve Başbakanın en büyük reytingi olduğu zamanda açıklamak istiyorum. Riskten ve mevcurt güç dengelrden kaçan adam değilim. Bunu zamanın çözmesini bırkmaya da niyetli değilim dedi.
Tsrvenkovski kararını şimdi açıklamasına rağmen son gönüne kadar Cumhurbaşkanı görevini büyük bir sorumlukla yapacağını söyledi.
Tsrvenkovski 2004 yılının Nisan ayında düzenlenen seçimleri kazanarak Cumhurbaşkanı oldu. 5 yıllık görevi ise önümüzdeki yıl bitiyor.Mevzuat uyarınca Makedonya’da bir kişi en çok iki kez Cumhurbaşkanı görevine seçilebilir.

Hiç yorum yok: