3 Mayıs 2008 Cumartesi

Dünyada 184 milyon blogcu var


Media Communications Agency Universal McCann kuruluşu , toplumsal medyanın etkisiyle ilgili bir rapor yayınladı. Raporda işbirliği, etkilişim ya da paylaşım sağlayan tüm uygulama, platform ve medyanın sosyal medya olarak tanımlanıyor.Sosyal medya Web.2.0 aracılığyla internette meydana gelen tüm değişiklikleri temsil ediyor.Araştırma tüketicilerin sosyal medyanın kabul etmesindeki durumu gösteriyor.Araştırmada 29 ülkeden 17,000 internet kullanıcısına sorular sorulduğu açıklandı.
- Dünyada Asya piyasasının en büyük katılımı var ve tüm bölgelerden en çok içerik üretiyor.
-Video klipler en çok artış gösteren platform.
-Dünyada 184 milyon blogcu var.
-İnternette bloglar ana akım olarak sayılıyor ve geleneksel medyanın rakibi olarak görünüyor.
-İnternet kullanıcıların yüzde 73'ü blog okuyor.
-Çin 42 milyonla dünyada en çok blogcuya sahip.Bu sayı ABD ve Avrupa’nın toplam blogcu sayısından daha çok.
-Bloglar ticari markaların büyük ölçüde itibarını etkiliyor.
-İnternetin yaygınlığıyla Hollanda yüzde 87.7’yle birinci.Türkiye’de ise bu orantı yüzde. 22.5.

Bu raporun tümünü şu linkte okuyun.

Hiç yorum yok: