25 Ekim 2007 Perşembe

Gostivar'lı Türk iphone'nun korkulu ruyası oldu


Adı Senad, 28 yaşında, Makedonya'nın Gostivar kentinde yaşıyor ve On NET internet hizmet sunucusu şirketinde çalışıyor. Bu özlellikler iphone'nun yöneticisi Steve Jobs ve güvenlikten sorumlu bilgisyar mühendislerin korkulu ruyası olan bir korsana ait.Binlerce korsanın başarısız denemelerine rağmen Senad Apple'nın gururu olan iphone'un kontrolunu ele geçirmeye başardı.Senad sipariş ettiği iphone aylarca bekledi ama eline geçtiği zaman sadece AT&T şebekesinde çalıştığını gördü.Kartı kopyaladı ve şimdi dünayadan gelen e maillere yanıt vermekten başını kaldıramıyor. Dünya medya devlerin gazetecileri de onun peşinde. Senad yaptıklarını şöyle anlatıyor:
SİM karti kopyalayan bir cihaz ve bir AT&T kartı satın aldım.AT&T kartını kopyalayarak IMSI и ICCID numaralarını buldum.. Bu numaraları cep telefonumun SİM kartına kopyaladım. İphone bu kartı orjınal AT&T kartı olarak gördü
.

Bu işlemle Senad Cosmofon yerel cep telefonu hizmet sunucusunun kartını AT&T kartına dönüştürdü. Senad telefonların kodlarını bozmakla başladı.Daha sonra uydu alıcıların kodlarını çözmeyle devam etmiş.Örneğin Senad Dream Box'u kontrol altına koydu. Senad Apple'nin 10 bin çalışanının yaptıklarımdan memnun olmadığını biliyorum ama engellerin kaldırılmasıyla miliyonlarca insan memnun kalacak şeklinde konuştu.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

provayder = sunucusu; servis provayder = hizmet sunucusu.

Erdem Ahmet dedi ki...

Sağol Oktay. Kabul ediyorum ve hemen düzeltiyorum.