30 Nisan 2008 Çarşamba

"Pırnalı ve Kutsa köyleri" röportajım

Bu yayını 2004 yılının Kasım ayında çektim. Bu yayında en ilginç bölümü başlık parasıyla ilgilidir. Bu bölümü daha önce de blogumda yayınlamıştım.Başlık parasıyla ilgili haberim Makedonya Medya Enstitüsü'nden araştırmacı gazeteciliği geliştirmek için takdırname kazanmıştı.Bu yayında diğer ilginç konular da var. İki köyde 50 yıldan sonra tekrar cami yapılıyor. Köylerde 50 yıldır ibadet kelimesi bilinmiyordu. Konuştuğum köylülerin bir kısmı okula hiç gitmediğini açıkladı.Kutsa köyündeki okul tamamen bir harabeye benziyordu. Bu yayından sonra Kutsa köyünde yeni okul yapıldı.




1 yorum:

ÖYKÜ DÜKKANI dedi ki...

Merhaba, Röportajları izledim ve ağlanacak halimizden çok mutlu oldum. Evet bu açıklanabilir bir çelişki değil. Farkındayım. Ben Kutsa köyünden 6 yaşında çıkıp ailemle Türkiye'ye göç ettim. Halen Eğitim Müfettişi olarak çalışıyorum. Doğduğum köyü ve insanlarını görmek beni çok mutlu etti. Yoksulluğu ve eğitimsizliği görünce de içim acıdı. Görüntüleri çeken ve web sitesinden paylaşan Ahmet kardeşime çok teşekkür ediyorum. kalın sağlıcakla ve güzelliklerle
Seyfullah ÇALIŞKAN