29 Kasım 2007 Perşembe

Tüm kazancını fakirlere veren iş adamı

Seyahat acentesi işleten Hal Taussig giyisilerini ikinci el ucuz eşya satan dükkanlardan satın alıyor, ayakkablarına yeni taban koyuyor dergileri kamu kütüphanede ücretsiz okuyor.Sandiğiniz gibi 83 yaşındaki Taussig cimri bir adam değil tam aksine kurduğu Untours şirketinin kazancını fakirlere bağışlıyor ve sosyal yardımdan yaşamaktan tatmin oluyor.Şimdiyedek fakirlere 5 milyon $ verdi. Şirketinde yılda 6000 dolar alıyor ama bu parayı tutmuyor . Taussig bu parayı saygı değer amaçlar için düşük faizli kredi veren vakfına yatırıyor. Yedi yıl önce vergi idaresi vergi kaçırdığı gerekçesiyle maaş çekini almak için zorladı. Ayın sonunda bankada parası kaldığı zaman hemen bağışlıyor.
Belli bayramlarda insanlar fakirlere yardım veriyor ama Taussig bunu yıl boynca yapıyor.
"Çok aza parayla çok zengin hayat yaşayabilirim.. Bir çok zengin insandan daha zengin hayat geçiriyorum." Şeklinde konuşan Taussig. "gerçekten insanlığı için bir şeyler yapabiliyorum" dedi.
1980 yılında eski emlak sahibine kira ödediği evi satın almak için 20 000 dolar değerinde çek yazdı ve bu sırada hisettiği özgürlüğü ve berraklıktan sonra kazancını vermeye karar verdi..
Taussig. " Epifani görünüşü gibiydi( hristiyanların bir yortusu ),Bu benim kaderimdi, Olmak istediğim şeydi." diye konuştu.
Taussig ve eşi Norma, ABD'nin Philadelphia kentininin kenar mahlesinde bir köy evinde basit bir hayat sürdürüyorlar. 100 yıl eski evde iki yatak odası ve 2½ banyosu var. Lüks eşya yok , kıtlık da yok, sadece fotograf ve süs eşyayla doldurulmuş konforlu bir ev. Çevresinde ağaçlar ve .çamaşir ipinde kuruyan giyisiler görünüyor. Elektrik harcamaları azaltmak ve çevreye yardım etmek için kurutma makineye sahip değiller.Norma Taussig bir yıl önce felç oldu ve tekerlekli sandalye kullanıyor. 61 yıl evil olan Hal ve Norma’nın 3 çocuğu, 5 torunu ve torunlardan da 5 çocuk var.
Hal Taussig 1970 yılında eşinin ayrı banka hesabı açma kararından sonra evliliğin düzeldiğini söylüyor..Eşi sosyal yardımdan ve eskiden okulda ve Untours şirketinde çalışması sayesinde tasarruf. ettiği paradan yaşıyor. Maaşı hiç bir zaman yılda 30 000 dolardan fazla olmadı. Norma Taussig 1986 yılında 41 000 dolara yaşadıkları evi satın alıyor . Norma ayrıca 12 yıl eski bir Toyota Corolla’ya sahip .Hal ise işe gitmek için bisiklet kullanıyor.
Untours Vakfı birey ve şirketler kredi veriyor. ve enflasyon düzeyinde faiz alıyor.Mevcut faiz orantısı yüzde 3.7. Şirketin vergi beyanında varlığı 1.8 milyon dolar olduğu görünüyor. Şirketin başakanı Hal, asbaşkanı ise esi Norma ama ikisi de maaş almıyorlar.
Bu yazının kaynağı

2 yorum:

eda dedi ki...

yardım ıstıyorum

tuba dedi ki...

dardayım! gerçekten boğuluyorum. hemde ailemle beraber.. biri Allah rızası için yardım etsin.